Voće u sprječavanju raka, srčanih oboljenja i osteoporoze Svi znaju da je zdravo jesti voće, i nekoliko studija ukazuje da prirodne komponente u voću mogu da pomognu u sprečavanju srčanih oboljenje, raka i osteoporoze. U jednoj studiji je utvrđeno da su pacovi, koji su jeli dosta kupina imali manje malignih tumora od onih koji nisu jeli kupine, maline, ribizle, brusnice i slično voće. Smanjenje kancerogenih tumora u jednjaku i debelom crijevu je bilo između 40 i 60 posto, dok je smanjenje raka u oralnoj duplji bilo oko 50 posto. Kupine sadrže vitamine, minerale i druge vrijedne korisne sastojke za koje se zna da sprječavaju rak. Studija je utvrdila da su kupine, maline i brusnice uticale na metabolizam kancerogena s tim da je krajnji rezultat manja genetska šteta. Oni to čine smanjenjem stope premalignih i prekancerogenih ćelija i također stimulišu nestanak tih ćelija, a ne njihov rast. Maline, kupine i brusnice inhibiraju formiranje krvnih ćelija u kancerogenim tumorima, što retardira njihov rast. Navedena istraživačka grupa počela je probni tretman ljudi time što se fokusirala na predkancerogeno tkivo u jednjaku, usnoj duplji i debelom crevu, gdje se ta jedinjenja mogu absorbovati najefikasnije. Klinički proces je u suviše ranoj fazi da bi se moglo pričati o bilo kakvim otkrićima, međutim, nada je da će rezultati pokazati isti zaštitni efekat, koji je otkriven u slučaju studija sa životinjama. Druga studija navodi istraživanje sa trešnjama koje bi možda pružilo nadu onima koji pate od artritisa i drugih inflamatornih bolesti. U okviru istraživanja zdravi volonteri su jeli oko 45 trešanja dnevno 28 dana. Tokom tog perioda istraživački tim je studirao specifične biomarkere u njihovoj krvi i urinu u vezi sa inflamatornim bolestima. Do kraja četvrte sedmice istraživači su izvijestili da su ti markeri opali za 18 do 25 posto. Slijedeći korak će biti ponavljanje iste studije sa onima koji su ili pretjerano gojazni ili su izloženi većem riziku od srčanih oboljenja ili već imaju povećani nivo CRP-a, kako bi se vidjelo da li trešnje smanjuju rizik od kardiovaskularnih i inflamatornih oboljenja. Istraživači treće studije poručuju: pijte sok od narandže i grejpfruta, jer normalna konzumacija tih napitaka povećava jačinu i gustinu kostiju. Anti-oksidanti, vitamini, minerali i jedinjenja koja se nalaze u prirodi, efikasni su u sprečavanju raka, srčanih oboljenja i moždanog udara.
|